

Yargıda Yetkinlik / Kemâlât Kriterleri
398
5) EŞİT BAKIŞ / EŞİT GÖRME
A) TEMELDEN KAVRANMALIDIR, EŞİTLİK
Herkesi eşit görme, herkese eşit davranma bir erdem, bir kavram,
bir ilke ve slogandan öte BİR UYGULAMADIR ve tereddütsüz ve de
samimiyetle UYGULANMALIDIR.
B) EŞİT BAKIŞA DAİR TEZDİR
Eşit bakış, eşit davranma üzerinedir.
Biz doğmadan evvel bize ana-babamızı / ebeveynimizi seçme
hakkı verilmemiştir. Hangi aile / klan / toplum / etnisite / mezhep
/ kabile / aşiret / boy / soy / renk / ırk / dil / din / kültür / sosyal
statü / vb. içerisinde doğacağımız, doğmazdan evvel, bize bir hak /
seçenek / lüks / imtiyaz / tercih olarak verilmemiştir.
Şu hâlde başkalarını /önümüze gelen İNSANI, herhangi bir in-
sanı; sırf /salt /sadece / bizatihi ve de bizzat rengi /ırkı /cinsiyeti /
serveti /statüsü /dili /dini /siyasi /sosyal görüşü nedeni ile kınama /
ayıplama /tahkir ve her türlüsü ile düşük görme ve davranma hakkı
da bize asla ve asla, zinhar, katiyyen ve katıbeten verilmemiştir.
Zira şu an beğenmediğimiz, yadırgadığımız, nefret ettiğimiz, hor,
hakir ve zelil gördüğümüz bir başka insanın kimlik ve statüsünde de
doğabilirdik.
C) TÜRK KÜLTÜRÜNDE EŞİTLİK KAVRAMI
Herkesi eşit görme bilinci hakkında evvelen söylenen enfes bir kı-
tayı burada tekrar etmek bizim için bir borçtur. Metin de Yunus EM-
RE’mize aittir.
“Bilmeyesin bednâm u nâm
Bir ola sana hâs u âm
Bildin ise ilmi tamam
Gel imdi oku bir varak”
Yunus EMRE