Background Image
Previous Page  394 / 421 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 394 / 421 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2015 (118)

Atilla PINAR

393

yapılmamıştır ve yetersizdir. Aksine durumda da meslektaşımız

kalem personeliyle (ekibi ile) birlikte bir “aile /bir takım” olduğu-

nu dikkate almaksızın ve personelini hiçe sayarak rencide edici

tavırlar gösterebilmektedir. Kalemini önemseyerek ve sorumluluk

vererek /paylaşarak değil tümünü hiçe sayarak kırıcı olmaktadır.

Özeleştiri anlamında biz dahi bu ifrat veya tefriti bizzat yaşadık

ve /veya uyguladık.

- Hâkim-savcı da sonuçta herkes gibi bir “insan” olup muhatabı sü-

rekli olarak insanlardır. Hali vakti yerinde, işi tıkırında insanların

adliyede ne işi olur? Sorusuna yanıt işi olmazdır. Peki, adliyeye

yolu düşen insanlar genelde sorunlu, boşanma davası açılmış ka-

rı-koca, suç mağduru ile sanık veya borçlu ile alacaklı veya da-

vacı-davalı olduğuna, diğer deyimle toplumun hukuken ihtilafa

düşmüş bölümü adliyenin muhatap olduğu kitle olduğuna göre

bu insanlarla ilişkilerimizde geliştirilmesi gereken davranış mo-

delleri yok mudur? Veya gerekli değil midir?

Bu hususlara yönelik somut önerilerimiz;

BB) ARA ÇÖZÜM / HÂKİM-SAVCILARIMIZA DAİR ARA

ÖNERİDİR

- Hâkim-savcı meslektaşlarımıza meslek öncesi eğitimlerinde da-

vacı-davalı, mağdur-sanık vs. tüm ilgililer hakkında yapacakları

tasarruflarında isabet oranını yükseltmek için Hukuk Fakülteleri

ve Adalet Akademisi aşamasında ve mesleğin ilerleyen yıllarında

sosyoloji, psikoloji, psikiyatri, suçlu psikiyatrisi gibi bilim dalları

doyurucu ve etkili bir şekilde yüklenmelidir.

- Kalem personeli ile ilişkiler, insan (personel) idaresi, amir-memur

ilişkilerinde temel normlar ve dikkat edilmesi gereken hususlar

doyurucu /etkili ve bilimsel metodoloji ile ve profesyonel kişiler

eliyle meslektaşlarımıza yüklenmelidir. Bu eğitim gerekirse uygu-

lamalı olarak da yapılabilmelidir.

- Davanın veya işlemin taraflarıyla, vatandaşlarla veya diğer kurum

mensupları ve temsilcileriyle ilişkilerimizde gözetilmesi gereken

kurallar, etkin / etkili dinleme, empati kurma, hâlden anlama, çö-

züm üretme metotları, davranış modelleri, insan ilişkileri, medeni