Background Image
Previous Page  84 / 617 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 84 / 617 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2015 (120)

Ayşen SEYMEN ÇAKAR

83

rın hayatlarını, günahlarının bağışlanması için oruç tutarak, dua ve

ibadet ederek, dünyadan elini eteğini çekerek, kutsal metinleri okuya-

rak geçirmeleri anlamına gelir. Onlara göre dulluk, eski günahlardan

dolayı bir cezalandırma idi. Kocanızın sizden önce ölmesi bunun bir

işaretiydi, bir sonraki reenkarnasyonunuzun uğruna (dünyaya yeni-

den gelme), suçluluğunuzdan kurtulma yükümü altındasınızdır. Gü-

nahlardan arınmayı ve karı ile koca arasında ebedi birliğin garantisini

sağlar, onları gelecekte tekrar doğum döngüsü boyunca tanrı ve tan-

rıçalar olarak birbirlerine bağlar.

40

Görüldüğü üzere Hindistan’da dul

kalmak zaten başlı başına suçluluğun bir işareti olarak kabul edilmek-

tedir. Yani dul olmak, kişinin önceki hayatında suçlu veya günahkar

olduğunun bir göstergesidir ve önünde iki seçenek vardır. Ya ömrünün

geri kalanını bu günahtan arınmak için adeta bir köle gibi yaşayarak

geçirecek; ya da merhum kocası ile birlikte ölüp bu günahtan kurtula-

caktır. Aslında bundan başka bir seçenek de kendisine bırakılmamak-

tadır. Çünkü dul kalan kadına, kocasının cenazesi yakılmadan önce,

satinin kendisi için daha iyi bir seçenek olduğu vurgulanmaktadır.

Roop Kanwar olayından sonra, görece yakın tarihlerde başka sati

olayları da polis kayıtlarına geçirilmiştir. Bu uygulamalardan bir tane-

si, Madhya Pradesh eyaletinde 2002 Ağustos’unda Kuttu Bai adında 65

yaşında bir dul kadının işlediği satidir, bir diğeri 2006 yılında 35 yaşın-

da Vidyawati isimli kadının, Utter Pradesh’te kocasının cenaze ateşine

atlayarak yanması, bir diğeri Ağustos 2006’da, Madhya Pradesh’in Sa-

ger ilçesinde, kırk yaşında Janakrani isimli kadının kocasının cenaze

ateşinde yanarak ölümü ve çok yeni diğer bir olay ise Chatisgarh’da

yetmiş bir yaşında Lalmati isimli bir kadının 2008 Ekim’inde işlediği

satidir.

41

Hint toplumunda sati uygulamaları devam etmekte ve ileriye

taşınmaktadır, fakat satinin sosyal kötülüğü Hint toplumunda ası-

lı durmaktadır. Şok edici son olay, yetmiş bir yaşında bir kadının

Chattisgarh’da 13 Ekim 2008’de gerçekleştirdiği, gözleri açan sati ola-

40

Shweder, a.g.e., s. 109.

41

Ahmad, a.g.e.