

TBB Dergisi 2015 (120)
Ayşen SEYMEN ÇAKAR
83
rın hayatlarını, günahlarının bağışlanması için oruç tutarak, dua ve
ibadet ederek, dünyadan elini eteğini çekerek, kutsal metinleri okuya-
rak geçirmeleri anlamına gelir. Onlara göre dulluk, eski günahlardan
dolayı bir cezalandırma idi. Kocanızın sizden önce ölmesi bunun bir
işaretiydi, bir sonraki reenkarnasyonunuzun uğruna (dünyaya yeni-
den gelme), suçluluğunuzdan kurtulma yükümü altındasınızdır. Gü-
nahlardan arınmayı ve karı ile koca arasında ebedi birliğin garantisini
sağlar, onları gelecekte tekrar doğum döngüsü boyunca tanrı ve tan-
rıçalar olarak birbirlerine bağlar.
40
Görüldüğü üzere Hindistan’da dul
kalmak zaten başlı başına suçluluğun bir işareti olarak kabul edilmek-
tedir. Yani dul olmak, kişinin önceki hayatında suçlu veya günahkar
olduğunun bir göstergesidir ve önünde iki seçenek vardır. Ya ömrünün
geri kalanını bu günahtan arınmak için adeta bir köle gibi yaşayarak
geçirecek; ya da merhum kocası ile birlikte ölüp bu günahtan kurtula-
caktır. Aslında bundan başka bir seçenek de kendisine bırakılmamak-
tadır. Çünkü dul kalan kadına, kocasının cenazesi yakılmadan önce,
satinin kendisi için daha iyi bir seçenek olduğu vurgulanmaktadır.
Roop Kanwar olayından sonra, görece yakın tarihlerde başka sati
olayları da polis kayıtlarına geçirilmiştir. Bu uygulamalardan bir tane-
si, Madhya Pradesh eyaletinde 2002 Ağustos’unda Kuttu Bai adında 65
yaşında bir dul kadının işlediği satidir, bir diğeri 2006 yılında 35 yaşın-
da Vidyawati isimli kadının, Utter Pradesh’te kocasının cenaze ateşine
atlayarak yanması, bir diğeri Ağustos 2006’da, Madhya Pradesh’in Sa-
ger ilçesinde, kırk yaşında Janakrani isimli kadının kocasının cenaze
ateşinde yanarak ölümü ve çok yeni diğer bir olay ise Chatisgarh’da
yetmiş bir yaşında Lalmati isimli bir kadının 2008 Ekim’inde işlediği
satidir.
41
Hint toplumunda sati uygulamaları devam etmekte ve ileriye
taşınmaktadır, fakat satinin sosyal kötülüğü Hint toplumunda ası-
lı durmaktadır. Şok edici son olay, yetmiş bir yaşında bir kadının
Chattisgarh’da 13 Ekim 2008’de gerçekleştirdiği, gözleri açan sati ola-
40
Shweder, a.g.e., s. 109.
41
Ahmad, a.g.e.