Previous Page  358 / 473 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 358 / 473 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2016 (122)

Rezzan İTİŞGEN

357

olabilir. Zira domain isimleri de belirli bir teşebbüs ile bağlantılı bilgi

içermektedir.

69

Bu nedenle bir ticari bilgi bankasının org adını kullan-

ması da bu madde kapsamında değerlendirilir.

70

Satış kampanyaları hakkında eksik bilgi de bu suça vücut verebi-

lir.

71

Söz gelimi Reklam Kurulu

www.atasunoptik.com.tr

adresinde ve

tv kanallarında kampanya bilgilerine ilişkin olarak indirim dönemi-

nin başlangıç tarihine yer verilmemesini tüketicileri aldatıcı olduğuna

karar vermiştir.

72

Yine sadece sınırlı sayıda ürün için geçerli fiyata dair

reklamlar da yanıltıcıdır.

73

Ürünün içeriği ya da hazırlanış biçimine ilişkin yanıltıcı bilgi de

söz konusu olabilir. Örneğin, İslami usullere uygun olarak kesilmemiş

69

Weidert, a.g.e., kn. 41.

70

Mustafa Can/Tekin Memiş, “Elektronik Ortamda Haksız Rekabet Halle-

ri”,

Mevzuat Dergisi,

Yıl: 7, Sayı: 81 Eylül 2004,

http://www.mevzuatdergisi

.

com/2004/09a/04.htm

71

“…Dava dosyasının incelenmesinden; 25.07.2009 tarihli … Gazetesi’nde ve muh-

telif televizyon kanallarında yayınlanan “…’den % 30 yaz indirimi. Şimdi … be-

yaz eşyalar yaza özel % 30’a varan indirimlerle. Fırsat bu fırsat, …’e gelin, siz de

evinizi yenileyin.” başlıklı reklamda yer alan ifadelerin, tüketiciler üzerinde söz

konusu ön ödemeli kampanyanın tüm … bayilerinde geçerli olduğu izlenimini

uyandırdığı, oysa bahsi geçen kampanyanın tüm … bayilerinde geçerli olmadığı,

sadece kampanyaya katılmak isteyen … bayilerinde geçerli olduğu, bu durumun

reklamda belirtilmemiş olmasının tüketiciyi yanıltıcı nitelikte olduğu gerekçesiyle

Reklam Kurulu’nun 20.03.2012 tarihli kararıyla davacı şirketin 67.200,00 TL idari

para cezası ve reklam durdurma cezasıyla cezalandırılması üzerine bu işlemin

iptali istemiyle bakılan davanın açıldığı anlaşılmaktadır.

İdare Mahkemesi kararında kampanyadan yararlanmak isteyen tüketicinin alda-

tılarak katılımının sağlanmasının söz konusu olamayacağı belirtilmiş ise de anılan

reklamın yanıltıcılık unsurunun; reklamda yer alan ön ödemeli kampanyanın tüm

… bayilerinde geçerli olduğu izlenimi uyandırmasından kaynaklandığı, reklam-

da kampanyanın sadece bazı … bayilerinde uygulandığına ilişkin herhangi bir

istisnaya yer verilmediğinin görüldüğü, dolayısıyla reklamın tüketicinin kam-

panyadan yararlanma iradesini etkileme yönünde aldatıcı ve yanıltıcı nitelikte

olduğu anlaşıldığından davacı şirket hakkında tesis edilen dava konusu işlemde

hukuka aykırılık bulunmamaktadır.

Bu durumda, davanın reddi yolunda karar verilmesi gerekirken, dava konusu

işlemin iptali yönünde karar veren İdare Mahkemesi kararında hukukî isabet bu-

lunmamaktadır.

Açıklanan nedenlerle, Ankara 7. İdare Mahkemesi’nin 14/03/2013 tarih ve

E:2012/840; K:2013/435 sayılı kararının bozulmasına, yeniden bir karar veril-

mek üzere dosyanın adı geçen mahkemeye gönderilmesine, 15.11.2013 tarihin-

de oybirliğiyle karar verildi.” Danıştay 15. Dairesi, 2013/10623 E., 2013/8583 K.,

15.11.2013.

72

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu Başkanlığı Basın Bülteni, 09.09.2014

tarihli 228 sayılı toplantı tutanağı, Dosya No: 2014/911.

73

Emrehan İnal, a.g.e, s. 91.