

TBB Dergisi 2016 (122)
Recep TAYFUN / Aylin ERDEM TÜRK
435
Örneklem
I
Örneklem
II
Örneklem
III
Örneklem IV
Örneklem
V
Örneklem
VI
Örneklem
VII
3
2
6
5
(Bölgeye ve kültüre
göre değişir)
6
1
3
Soru 10: Arabuluculuk eğitimi verilen kişilerin tek bir alandan (
ho-
mojen
) olmasını nasıl değerlendiriyorsunuz?
Örneklem – I
Homojen bir yapı eğitimi kolaylaştırıyor. Topluluğun bakış açısı ve analizleri benzer oluyor.
Örneklem – II
Ülkemizdeki kültürel alt yapı dikkate alındığında doğru buluyorum. Farklı alanlardan
gelenlere açılması güçlükler yaratabilir.
Örneklem – III
Farklı görüşlerin ve bakış açılarının varlığı açısından diğer alanlara da açık olmalı.
Örneklem – IV
Değişik meslek guruplarından olabilir. Arabuluculuğa konu olan olaylara göre değişiklik
gösterecektir.
Örneklem – V
Farklı alanlardan da olabilir. Zaman içinde farklı alanlara açılım kendiliğinden olacak.
Örneklem – VI
Herkese açılmamalı. Özellikle psikoloji ve sosyal psikoloji lisansüstü eğitimi alanlara
hukuk eğitimi verilerek yapılmalı.
Örneklem – VII
Belirgin bir (hukuk) alana özgü kalabilir. Ancak gelecekte yaşanan ihtiyaca göre düzenle-
melere açık olunmalı.
Soru 11: Arabuluculuk eğitimi süresini yeterli buluyor musunuz?
Örneklem – I
Süre uzatılabilir. Eğiticilere de eğitim verilmesi gerekir.
Örneklem – II
Süre yeterli. Yenileme eğitimleri olmalı.
Örneklem – III
Süre uzatılabilir. Yenileme eğitimleri yapılması gerekir.
Örneklem – IV
Süre uzatılabilir. Yenileme eğitimleri olmalı.
Örneklem – V
Süre yeterli. Yenileme eğitimleri olabilir.
Örneklem – VI
Süre uzatılmalı. Özellikle davranış bilimleri eğitimi artırılmalı.
Örneklem – VII
Süre uzatılmalı. Eğiticilere de eğitim verilmesi gerekir.
1. Bulguların Değerlendirilmesi
Öncelikle verilen arabuluculuk eğitiminin çok net olarak (9.6/10)
uygunluğu vurgulanmaktadır. “Neden” arabulucu olunur sorusuna
verilen yanıtların diğer görüşmecilerle benzerlik taşıyor olması, em-
patik bir bütünlük ifade etmektedir. Yargıç ve arabulucu arasındaki
farkın, sürecin zorluklarının çok yakın ifadelerle değerlendirildiği gö-
rülmektedir.