Previous Page  436 / 473 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 436 / 473 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2016 (122)

Recep TAYFUN / Aylin ERDEM TÜRK

435

Örneklem

I

Örneklem

II

Örneklem

III

Örneklem IV

Örneklem

V

Örneklem

VI

Örneklem

VII

3

2

6

5

(Bölgeye ve kültüre

göre değişir)

6

1

3

Soru 10: Arabuluculuk eğitimi verilen kişilerin tek bir alandan (

ho-

mojen

) olmasını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Örneklem – I

Homojen bir yapı eğitimi kolaylaştırıyor. Topluluğun bakış açısı ve analizleri benzer oluyor.

Örneklem – II

Ülkemizdeki kültürel alt yapı dikkate alındığında doğru buluyorum. Farklı alanlardan

gelenlere açılması güçlükler yaratabilir.

Örneklem – III

Farklı görüşlerin ve bakış açılarının varlığı açısından diğer alanlara da açık olmalı.

Örneklem – IV

Değişik meslek guruplarından olabilir. Arabuluculuğa konu olan olaylara göre değişiklik

gösterecektir.

Örneklem – V

Farklı alanlardan da olabilir. Zaman içinde farklı alanlara açılım kendiliğinden olacak.

Örneklem – VI

Herkese açılmamalı. Özellikle psikoloji ve sosyal psikoloji lisansüstü eğitimi alanlara

hukuk eğitimi verilerek yapılmalı.

Örneklem – VII

Belirgin bir (hukuk) alana özgü kalabilir. Ancak gelecekte yaşanan ihtiyaca göre düzenle-

melere açık olunmalı.

Soru 11: Arabuluculuk eğitimi süresini yeterli buluyor musunuz?

Örneklem – I

Süre uzatılabilir. Eğiticilere de eğitim verilmesi gerekir.

Örneklem – II

Süre yeterli. Yenileme eğitimleri olmalı.

Örneklem – III

Süre uzatılabilir. Yenileme eğitimleri yapılması gerekir.

Örneklem – IV

Süre uzatılabilir. Yenileme eğitimleri olmalı.

Örneklem – V

Süre yeterli. Yenileme eğitimleri olabilir.

Örneklem – VI

Süre uzatılmalı. Özellikle davranış bilimleri eğitimi artırılmalı.

Örneklem – VII

Süre uzatılmalı. Eğiticilere de eğitim verilmesi gerekir.

1. Bulguların Değerlendirilmesi

Öncelikle verilen arabuluculuk eğitiminin çok net olarak (9.6/10)

uygunluğu vurgulanmaktadır. “Neden” arabulucu olunur sorusuna

verilen yanıtların diğer görüşmecilerle benzerlik taşıyor olması, em-

patik bir bütünlük ifade etmektedir. Yargıç ve arabulucu arasındaki

farkın, sürecin zorluklarının çok yakın ifadelerle değerlendirildiği gö-

rülmektedir.