

ANKARA ÜNİVERSİTESİ HUKUK FAKÜLTESİ CİNSEL
İSTİSMARI KLİNİĞİ ÖĞRENCİLERİ TARAFINDAN
HAZIRLANAN TCK’NIN “CİNSEL DOKUNULMAZLIĞA
KARŞI SUÇLAR” ve “AİLE DÜZENİNE KARŞI SUÇLAR”
BÖLÜMLERİ HAKKINDA KANUN TASLAĞI
ANKARA ÜNİVERSİTESİ HUKUK FAKÜLTESİ
İNSAN HAKLARI HUKUKU KLİNİKLERİ HAKKINDA
Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi
2014-2015 Öğretim Yılı 4. Sınıf Öğrencileri*
Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde yürütülen İnsan Hak-
ları Hukuk Kliniği dersi üç aşamalı olup, ilk iki aşamayı geçen öğren-
ciler bu derse alınmaktadır. İlk iki aşamada kliniğe gelmeden önce
öğrencilerin belirli seçimlik dersleri almaları ve belirli uygulamaya
yönelik çalışmalarda bulunmaları gerekmektedir. Bu şekilde öğren-
cilerin kliniğe, teorik ve uygulama perspektifleriyle katılmaları sağ-
lanmak istenmektedir. Teorik perspektifte de özellikle öğrencilerin
insan haklarına dayalı bakış açısından hareket etmeleri sağlanmaya
çalışılmaktadır. Klinikte öğrenciler uzmanlık alt konularına ayrılarak,
konuyla ilgili öğretim elemanlarının da desteğiyle küçük alt gruplar
halinde çalışmaktadırlar. Klinik konuları her sene değişmekte ve in-
san haklarıyla ilgili konulardan seçilmektedir.
Çocukların cinsel istismarı da insan haklarıyla yakından ilgilidir.
Kliniğe katılan öğrencilere yönelik konunun önemi kavramaya yöne-
lik çalışmaların ardından, mevcut problemlere ne şekilde çözümbula-
caklarına dair çözüm önerileri hazırlamaları ve bilgilendirme yapma-
ları istenmiştir. Bunun üzerine öğrenciler Uçan Süpürge Derneği’nde
sunumlar yapmışlar ve sonuçta bir kanun taslağı hazırlamaya karar
vermişlerdir. Dr. Fahri Gökçen Taner’in koordinatörlüğünde yapılan
bu çalışmada, öğrenciler konunun önemini kavradıkları gibi, çalışma-
dan somut bir sonuç çıkartmayı da başarmışlardır. Öğrencilerin ha-
zırladığı bu taslak, bir çözüm önerisi niteliğini taşımaktadır.
Prof. Dr. Gülriz Uygur
*
Şerife AKTAŞ, Gözde ATILGAN, Duygu AYDAR, Onur BÜYÜKDENİZ, Cihat
ESEN, Mine KILIÇ, Nalan Ebrar ÖZCAN, Dilay ŞEN, Buse UYGUN, Ayşe UZUN