Previous Page  320 / 561 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 320 / 561 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2016 (124)

Elvin Evrim DALKILIÇ

319

gereği “klasik” devlet memuru değildirler. Dolayısıyla bu husus dik-

kate alınarak kamu avukatlarının faaliyetlerinin ve işlemlerinin de-

netiminin avukatlık mesleğinden gelen kişiler tarafından yapılması

daha isabetli olacaktır.

V. SONUÇ ve ÖNERİLER

Kamu kurum veya kuruluşlarında çalışan avukatların idare hu-

kuku eksenli bu çalışmada birtakım sorunlarının olduğu sonucuna

ulaşılmıştır. Bu sorunlardan ilki, avukatlık tekeline son veren 659 sayı-

lı Kanun Hükmünde Kararname dolayısıyladır. 659 sayılı Kanun Hük-

münde Kararname’nin ilgili hükümlerine göre, kamu kurumları avu-

kat olmayan hatta hukukçu dahi olmayan kimseler tarafından bugün

temsil edilebilmektedir. Yine 659 sayılı Kanun Hükmünde Kararname

uyarınca, kamu idarelerinin serbest avukatlardan hizmet satın alması

durumunda vekalet ücretleri bakımından kamu avukatları aleyhine

eşitsizlik doğabilecektir.

İkinci olarak, kamu avukatlarının 657 sayılı Devlet Memurları

Kanunu dolayısıyla serbest avukatların aksine bağımsızlığından söz

etmek mümkün görünmemektedir. Kamu avukatları yalnız 657 sayılı

Kanun’un öngördüğü disiplin suç ve cezaları ile bağlı değildirler. 657

sayılı Kanun’un 125 inci maddesi ile 1136 sayılı Avukatlık Kanunu’nun

Ek Madde 1 hükmü gereği kamu avukatları, Avukatlık Kanunu’nun

öngördüğü disiplin suç ve cezaları ile de bağlıdırlar. Böylece kamu

avukatları, hem görevli oldukları kurum, hem de mensubu oldukları

baroların disiplin kurulları tarafından bazen aynı eylem nedeniyle di-

siplin soruşturmasına tabi tutulabilecektir.

Son olarak, kamu avukatları, devlet memuru statüsünde değerlen-

dirildiği için, teftiş ve denetleme yönünden de diğer devlet memurları

gibi hukukçu olmayan disiplin amir veya kurulları tarafından denet-

lenebilmektedir.

Burada yer vermeye çalıştığımız sorunlara birtakım çözüm öne-

rileri getirilebilir. Nitekim Türkiye Barolar Birliği (TBB) öncülüğünde

Baroların aktif katılımı ile gerçekleştirilen 12.05.2013 tarihli Kamuda

Çalışan Avukatlar Kurultayı’nda birtakım sonuçlara varılmış; önemli

birtakım öneriler getirilmiştir. Aynı sonuçlar ve çözüm önerileri yine

TBB öncülüğünde 28.02.2015 tarihinde gerçekleştirilen ikinci Kamuda