

TBB Dergisi 2016 (124)
Elvin Evrim DALKILIÇ
315
retinin kurum avukatları arasında dağıtımının belirli kriterler esas alınarak
gerçekleştirilmesi doğaldır. Bu sebeple de, serbest avukatlık yapanların mü-
vekkillerinden alacakları vekalet ücretinin tahsilinin güvence altına alınması
amacıyla getirilen Avukatlık Kanununun 164. maddesindeki hükmün, vekalet
ücretinin tamamının kurumu temsil eden avukata ait olacağı şeklinde yorum-
lanmasına olanak bulunmamaktadır”
14
diyerek kamu avukatlarının talep-
lerini kabul etmemektedir.
15
Yukarıdaki açıklamalarımızdan şimdilik birkaç sonuç çıkarılabi-
lir. Bunlardan ilki, kamu kurumlarını kamu avukatları yanında hukuk
öğrenimi görmemiş kamu görevlileri de temsil edebilecektir. Bu, uy-
gulamada kamu avukatları ile avukat olmayan söz konusu kamu gö-
revlileri arasında, tartışıldığı üzere bulundukları hizmet sınıfının farklı
olması dolayısıyla ücret eşitsizliği doğurmaktadır. Aynı eşitsizlik, 659
sayılı Kanun Hükmünde Kararname uyarınca, kamu idarelerinin ser-
best avukatlardan hizmet satın alması durumunda da doğabilecektir.
Ayrıca aşağıda da inceleyeceğimiz üzere, kamu avukatlarının 657 sayılı
Kanun’un disiplin ile ilgili hükümleri dolayısıyla serbest avukatların
aksine, bağımsızlığından söz etmek de mümkün görünmemektedir.
Son olarak, 659 sayılı Kanun Hükmünde Kararname’ye dayanı-
larak, kanaatimizce idarenin düzenleme yetkisine aykırı olarak çı-
karılan Serbest Avukatlardan Hizmet Satın Alınmasına İlişkin Usul
ve Esaslar Hakkında Yönetmelik kamu idarelerinin, 659 sayılı Kanun
Hükmünde Kararname’de yer almamasına rağmen, yabancı avukat-
lardan da hizmet satın almak suretiyle yararlanabileceğini belirterek
aynı zamanda, 1136 sayılı Avukatlık Kanunu’nun 44 üncü maddesine
aykırılık oluşturmaktadır.
IV. KAMU AVUKATLARININ DİSİPLİN REJİMİ
Kamu avukatlarının tabi olduğu disiplin rejimi hususunda dikkat
çekilmesi gereken birkaç tartışmalı nokta bulunmaktadır. Bunlardan
14
Danıştay İdari Dava Daireleri Genel Kurulu, 06.03.2008, E. 2006/60- K. 2008/243,
www.kazanci.com.tr, (Erişim Tarihi: 09.06.2015)
15
Aynı yönde Danıştay 11. Dairesi, 10.11.2003, E. 2002/4665- K. 2003/4924, Da-
nıştay 11. Dairesi, 03.05.2005, E. 2003/2987- K. 2005/2244, Danıştay 11. Daire-
si, 26.01.2011, E. 2009/4694- K. 2011/614,
www.kazanci.com.tr, (Erişim Tarihi:
21.06.2015)