

TBB Dergisi 2016 (124)
Elvin Evrim DALKILIÇ
321
yazılmak zorunlu değilken levhaya yazılmayan kamu avukatlarının
baroya kayıtlı diğer avukatların tabi oldukları yükümlülüklere bağlı
tutulmalarını açıklamak da pek kolay görünmemektedir. Yine aynı
maddenin 5 inci fıkra hükmüne göre
, “Kamu avukatlarının disiplin iş-
lemleri, idari nitelikteki konularda görev yaptığı idare tarafından; avukatlık
mesleğinin icrasıyla ilgili konularda ilgili baro tarafından yürütülür. Avukatlık
disiplin hukukuna ilişkin hükümler öncelikle uygulanır”
. Burada kamu avu-
katlarının disiplin işlemlerinin idari konular ve avukatlık mesleğinin
icrası olarak ayrılması her ne kadar dikkat çektiğimiz sakıncaları ber-
taraf edecek gibi görünse de, kamu avukatının bir eyleminden dolayı
iki farklı disiplin soruşturması geçirmesi ihtimali devam etmektedir.
Ayrıca yine 68 inci maddede düzenlendiği üzere, kamu avukatının di-
siplin soruşturması ile ilgili kurul oluşumunda da bir belirsizlik bu-
lunmaktadır. Taslağın 68 inci maddesinin 6 ncı fıkrasına göre,
“Kamu
avukatlarının disiplin kovuşturması aşamasında, disiplin kurulunda, ilgilinin
bağlı olduğu kurumun yetkili temsilcisi de yer alır. Kurum temsilcisi, kurul
üyelerinin sahip olduğu hak ve yetkileri haizdir. Oyların eşitliği halinde kurul
veya daire başkanının bulunduğu taraf çoğunluğu sağlamış sayılır”
. Dikkat
edilecek olursa, burada disiplin kurulunun oluşumuna ilişkin bir açık-
lık yoktur. Ayrıca kamu avukatının disiplin soruşturması idari işlerle
ilgili olduğunda görevli olduğu idare tarafından yapılacak ancak bu
esnada oluşturulacak kurulda barodan bir temsilci bulunacak mıdır?
Madde metninden bunun düzenlenmediği sonucuna ulaşılabilir. Çün-
kü oluşturulacak disiplin kurulunda kurum temsilcisinin de yer alaca-
ğına ilişkin düzenleme soruşturmanın avukatlık mesleğinin icrasına
ilişkin olarak yürütülmesinde söz konusu olacak gibi görünmektedir.
Taslağın 68 inci maddesinin 6 ncı fıkrasının alternatifi
21
olarak düzen-
lenen fıkra ise, daha açık ve kabul edilebilir niteliktedir. Ancak burada
da soruşturmanın idari işlere ilişkin olması halinde kurulun nasıl olu-
şacağına ilişkin bir açıklık bulunmamaktadır.
Bu çalışmada kamuda çalışan avukatların idare hukuku açısından
dikkate alınması gereken sorunlarına değinilmeye çalışılmıştır. Araş-
21
(6) Alternatif - Kamu avukatlarının disiplin kovuşturması aşamasında, baro di-
siplin kurulları veya Türkiye Barolar Birliği Disiplin Kurulu ya da dairelerinde,
ilgilinin bağlı olduğu kurumun yetkili temsilcisi de yer alır. Kurum temsilcisi, ku-
rul üyelerinin sahip olduğu hak ve yetkileri haizdir. Oyların eşitliği halinde kurul
veya daire başkanının bulunduğu taraf çoğunluğu sağlamış sayılır.