Previous Page  382 / 405 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 382 / 405 Next Page
Page Background

381

TBB Dergisi 2017 (129)

Ferah GÜÇLÜ YILMAZ

Sahtecilik

62

121 156 131 230 378

Aile Düzenine Karşı Suçlar

40

99 134 112 112 87

Genel Ahlaka Karşı Suçlar

10

22

10 17 25

37

Genel Toplam

15623 20618 18958 18737 21922 28318

Kaynak: TÜİK İstatistikleri 2014.

http://www.tuik.gov.tr

adresinden 09.09.2016 tari-

hinde, ilgili yıllara ve isnat edilen suç türlerine ait verilerden alınmıştır.

Güvenlik birimine gelen veya getirilen çocuk istatistiklerine iliş-

kin oluşturulan bu tablo, 2011 ile 2013 yılları arasında ilkokul ile lise

ve dengi okul öğrenci sayılarını, isnat edilen suç türüne göre karşılaş-

tırmaktadır. Buna göre, ilkokul öğrencileri açısından 2012 yılında, is-

nat edilen suçlara göre dikkat çeken bir artış görülmektedir. Özellikle

öldürme, yaralama, hırsızlık, uyuşturucu ve uyarıcı, madde kullanma,

satma, satın alma, tehdit, cinsel suçlar, hakaret gibi toplumsal düzeni

bozacak davranışların arttığı görülmektedir. Lise ve dengi okul öğ-

rencileri açısından 2013 yılında, aile düzenine karşı işlenen suçlar ha-

riç olmak üzere, diğer tüm suç türlerinde önemli ölçüde bir yükseliş

görülmektedir. 2014 yılında, güvenlik birimlerine gelen veya getirilen

çocuk sayısının, 2013 yılına göre %6,2 oranında, 2015 yılında, 2014 yılı-

na göre %4,4 oranında artarak 303,213 olduğu açıklanmıştır. Bu çocuk-

ların 2015 yılında, %57,4’ünün 15-17 yaş grubunda, %23,4’ünün 12-14

yaş grubunda, %18,9’unun ise 11 yaş ve altı çocuklar olduğu görülmüş-

tür. Güvenlik birimine 2015 yılında gelen veya getirilen çocukların

%66,9’u erkek, %33,1’i ise kız çocuğudur. Güvenlik birimlerine 2015 yı-

lında gelen veya getirilen 303,213 çocuğun %46,9’unun mağdur olarak,

%39’unun kanunlarda suç olarak tanımlanan bir fiili işlediği iddiası

(suça sürüklenme) ile %5,8’unun kayıp olarak (hakkında kayıp müra-

caatı yapılıp daha sonra bulunan), %4,4’ünün bilgisine başvurma ve

%3,9’unun ise bu nedenlerin dışındaki nedenlerden dolayı geldikleri

ya da getirildikleri görülmüştür.

87

Raiborn’ a göre (1997), çağdaş toplumların eğitim sistemlerinde,

etik, demokratik, laik anlayış ve davranışların örgütsel iklime akta-

rımı, duygusal olgunluk kadar, sosyal bir sorumluluk bilinci olarak

87

http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=21544

, adresinden 05.09.2016

erişim tarihinde alınmıştır.