Previous Page  379 / 405 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 379 / 405 Next Page
Page Background

378

Güçlü Bir Hukuk Devleti için Etik, Demokratik, Laik Eğitim Sistemi ve Eğitim Hukuku

Yine Anayasa’nın 24. maddesi ‘din ve vicdan hürriyetini, 26. mad-

desi ‘düşünce ve açıklama ve yayma hürriyetini, 27. maddesi ‘bilim ve

sanat hürriyetini, 41. maddesi ‘ailenin korunması ve çocuk haklarını’,

58. maddesi ‘gençliğin korunmasını’, 62. maddesi ‘yabancı ülkelerde

çalışan vatandaşlarını ve çocuklarının eğitimini’ hüküm altına almak-

tadır. Eğitim sistemimizin, Türkiye’nin taraf olduğu uluslararası ant-

laşma ve belgelere uygun olarak; Anayasa, yasa, tüzük, yönetmelik,

yönerge ve genelgelerle düzenlenmesi gerekmektedir. O halde eğitim

hukukunun öğrenci ve eğitim hizmetinde çalışan herkes tarafından

hassasiyet gösterilmesi son derecede elzem bir konudur. Yukarıda

sözü edilen tüm bu üstün değerleri, yeni neslimize kazandırmak,

aşağıda verilen ve örneklerini çoğaltabileceğimiz olgularla ne kadar

mümkündür?

a) Özellikle büyükşehirlerde, 07:30 – 20:00 saatler arasında ikili eği-

tim veren okulların çokluğu,

b) Özellikle büyükşehirlerde lise 1. sınıfların, yönetmelikte belirtilen

sayının da (40 kişi) üstünde mevcutlarının olması

c) Okul binalarının eğitim binası özelliklerini taşımaması

ç) Yılda üç ya da dört defayı bulan okul/kurum yöneticisi değişiklik-

leri

d) Okul içi yönetim süreçlerinde yaşanan sıkıntılar

e) Liyakat ve adalet ilkelerini zedeleyen atamaların yapılması

f) Eğitim mevzuatında sürekli değişikliklerin yapılması, özellikle

üniversiteye giriş sisteminde yapılan değişikliklerin aynı yıl uy-

gulanması,

g) Sınıf başarı düzeylerinin homojen olmaması,

ğ) Meslek liseleri başta olmak üzere okuldan kaçma, devamsızlık

problemlerinin sürmesi,

h) Eğitim politikaları üretilirken, eğitim planlamaları yapılırken,

Kalkınma Planlarının, Milli Eğitim Şuralarının tavsiye kararları-

nın dikkate alınmaması,

yasa82.htm, adresinden 02.11.2016 erişim tarihinde alınmıştır.