

380
Güçlü Bir Hukuk Devleti için Etik, Demokratik, Laik Eğitim Sistemi ve Eğitim Hukuku
Tablo 2: Analiz Sonuçları
Kadın (n=138) Erkek (n=105)
Siyaset kirli bir iştir
%60
%62
Siyasetçilerin bizim için yaptığı bir şey yok
%67
%38
Siyasetçiler yapacaklarından fazlası için söz verirler.
%106
%77
Bakanlar öncelikle kendi çıkarlarını düşünür
%92
%66
Milletvekili olabilmek için çevre yeteneklerden önemlidir
%79
%71
Bu algılar eğitim sistemimizin sosyal, ahlaki ve siyasi işlevlerini
yerine getirdiğini yerine getirememiş olduğunun bir göstergesi olabi-
lir mi? Hatta eğitimde demokratik bir ortam kuramamış olduğumuzu,
hukuka ve temel insan haklarına saygılı, sorumluluk alan bireyler ye-
tiştirdiğimizi gösterebilir mi?
Eğitim sistemine bütünsel bir felsefi bakış geliştirmeksizin, dö-
nemlik eğitim politikalarıyla ya da felsefi etik anlayışımız olmadan,
‘insanı, doğru yetiştirmek’ için gösterdiğimiz çaba yeterli olmaya-
caktır. Eğitim sistemimize bir de adli vakalar açısından bakmak ge-
rekirse, son üç yılın güvenlik birimlerine gelen veya getirilen çocuk
istatistikleri açısından aşağıdaki gibi bir durum, bizi karşılamaktadır.
Diğer taraftan bu istatistikler, gerek kişisel gerekse kurumsal boyut-
ta, evrensel etik değerlere sahip olma konusunda geri kaldığımıza da
işaret edebilir mi?
Tablo 3: Güvenlik Birimine Gelen veya Getirilen Çocuk İstatistikleri
Güvenlik Birimine Gelen veya Getirilen Çocuk İstatistikleri
İsnat Edilen Suç Türü
İlkokul
Lise ve Dengi Okul
Öğrencisi
2011 2012 2013 2011 2012 2013
Öldürme
89
138 86 81 84 133
Yaralama
6478 9221 8385 12589 14658 17999
Hırsızlık
6301 7452 6416 2630 2957 3861
Uyuşturucu ve Uyarıcı, Madde Kul-
lanma, Satma, Satın Alma
322
688 695 786 986 1934
Mala Zarar Verme
1137 1100 1211 716 758 998
Tehdit
432
647 509 884 1068 1434
Cinsel Suçlar
603
862 781 486 641 842
Hakaret
139
268 215 305 403 615