Previous Page  381 / 405 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 381 / 405 Next Page
Page Background

380

Güçlü Bir Hukuk Devleti için Etik, Demokratik, Laik Eğitim Sistemi ve Eğitim Hukuku

Tablo 2: Analiz Sonuçları

Kadın (n=138) Erkek (n=105)

Siyaset kirli bir iştir

%60

%62

Siyasetçilerin bizim için yaptığı bir şey yok

%67

%38

Siyasetçiler yapacaklarından fazlası için söz verirler.

%106

%77

Bakanlar öncelikle kendi çıkarlarını düşünür

%92

%66

Milletvekili olabilmek için çevre yeteneklerden önemlidir

%79

%71

Bu algılar eğitim sistemimizin sosyal, ahlaki ve siyasi işlevlerini

yerine getirdiğini yerine getirememiş olduğunun bir göstergesi olabi-

lir mi? Hatta eğitimde demokratik bir ortam kuramamış olduğumuzu,

hukuka ve temel insan haklarına saygılı, sorumluluk alan bireyler ye-

tiştirdiğimizi gösterebilir mi?

Eğitim sistemine bütünsel bir felsefi bakış geliştirmeksizin, dö-

nemlik eğitim politikalarıyla ya da felsefi etik anlayışımız olmadan,

‘insanı, doğru yetiştirmek’ için gösterdiğimiz çaba yeterli olmaya-

caktır. Eğitim sistemimize bir de adli vakalar açısından bakmak ge-

rekirse, son üç yılın güvenlik birimlerine gelen veya getirilen çocuk

istatistikleri açısından aşağıdaki gibi bir durum, bizi karşılamaktadır.

Diğer taraftan bu istatistikler, gerek kişisel gerekse kurumsal boyut-

ta, evrensel etik değerlere sahip olma konusunda geri kaldığımıza da

işaret edebilir mi?

Tablo 3: Güvenlik Birimine Gelen veya Getirilen Çocuk İstatistikleri

Güvenlik Birimine Gelen veya Getirilen Çocuk İstatistikleri

İsnat Edilen Suç Türü

İlkokul

Lise ve Dengi Okul

Öğrencisi

2011 2012 2013 2011 2012 2013

Öldürme

89

138 86 81 84 133

Yaralama

6478 9221 8385 12589 14658 17999

Hırsızlık

6301 7452 6416 2630 2957 3861

Uyuşturucu ve Uyarıcı, Madde Kul-

lanma, Satma, Satın Alma

322

688 695 786 986 1934

Mala Zarar Verme

1137 1100 1211 716 758 998

Tehdit

432

647 509 884 1068 1434

Cinsel Suçlar

603

862 781 486 641 842

Hakaret

139

268 215 305 403 615