Previous Page  380 / 405 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 380 / 405 Next Page
Page Background

379

TBB Dergisi 2017 (129)

Ferah GÜÇLÜ YILMAZ

ı) Öğretmenlerin yeterli ve nitelikli hizmet içi eğitimlere alınmaması,

i) Asıl işi rehberlik olan müfettişlerin, okullara neredeyse sadece so-

ruşturmalar için gelmesi,

j) Okul güvenliğinin sağlanmasında yaşanan zorluklar,

k) Bakanlık, İl, İlçe, Okul arasında sağlıklı iletişimin kurulamaması,

l) Bakanlık, İl, İlçe, Okul arasında eşgüdümün sağlanamaması,

m) Üniversiteye geçiş sisteminde her yıl değişiklikler yapılması,

n) Kurum kültürü geliştirmede sıkıntılar yaşanılması,

o) Okulların fiziki ve işleyiş standartlarının kurulamaması vb.

Okullarda demokratik ortamı destekleyen felsefi etik eğitiminin,

‘Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi’ dersinin müfredat programıyla verile-

bileceğini söylemek mümkün müdür? Sözü geçen dersin kapsamı din

temelli ahlak anlayışını desteklemektedir. Oysa iyi ya da kötü dav-

ranışa ilişkin değerlerin geliştirilmesi belli bir din temelinde değil,

Epistemoloji (Bilgi Felsefesi) ve Aksiyoloji (Değerler Felsefesi) temelin-

de verilmelidir. Çünkü normatif (kuramsal, teorik) etikle, pratik (uy-

gulamalı) etik birlikte düşünülmelidir. Başka bir deyişle, ‘iyi eylemin

ölçütü nedir?’ sorusu, ahlaki karara zemin hazırlarken, ‘…şu anda na-

sıl davranmalıyım?’ sorusu, öznel koşullar altında normatif etik bil-

gilerimizin uygulanışını değerlendirmektedir. ‘İyi ya da kötü eyleme’

ilişkin bilgi düzeyimiz ‘insan onurunu’ temele alıyorsa evrensel bir

bakışa sahip olduğumuzu göstermektedir. Bu bakış, yaşamda karşı-

laştığımız ahlaki, siyasi ya da sosyal sorunlara, en doğru ve en insani

çözümleri bulmamıza, ya da karalar almamıza yardımcı olacaktır. De-

mokratik ülkelerde bireyler, ‘seçme hakkı’ yla devletin siyasi gelece-

ğe yön vermektedir. Seçilen politikacılarda, ülkenin eğitim sistemine,

toplumun ve bireyin kültürlenme ve kültürleşmeye etki etmektedir.

Aynı zamanda politikacılar bu eğitim sisteminin bir ürünüdür. An-

cak, Türkiye’de, gençlerin siyaset etiğine ilişkin görüşleri bakınız nasıl

olmuştur.

86

86

Nigar Değirmenci, Büşra Kaya., “2014 Başkanlık Seçim Sürecinde Gençlerde Siya-

sal Güven ve Sinizm”.

Toplum ve Demokrasi Dergisi

.2015, Ocak-Aralık, s.109.