

372
Yolcu İsim Kayıtlarının Terörle Mücadele Kapsamında Yurt Dışına Yasal Aktarımı: Avrupa ...
lı bir ülke olduğu bilinmektedir. Bu anlaşma Polonya ve Türkiye’nin
terörle mücadeledeki ciddiyetini, kişisel veri paylaşımının ise ciddi bir
güvenlik önlemi olarak algılandığını göstermektedir. Anlaşmada veri
aktarımının yapılacağı otoriteler belirtilmiş, bunlar dışındaki otoritele-
re veya taraf ülkeler dışına veri aktarımı yapılması gerektiğinde taraf-
lar arasında yazılı bir izin gerektiği vurgulanmıştır. Böylelikle verile-
rin anlaşma haricindeki kurumlara ve taraf olmayan ülkelere aktarımı
ile ilgili düzenleme anlaşmada yer almıştır. Anlaşmada kişisel verinin
ne olduğu ile ilgili dar bir tanım yapılmamış “kişilere ait tüm bilgiler”
şeklinde bir tanım yapılmıştır. Bu bilgilerin yalnızca amacına uygun
aktarılması ve kullanılması gerektiği vurgulanmıştır.
Anlaşmaya göre taraflar aktarılan bilgilerin doğruluğu ve güven-
liğinden sorumludur. Bu kapsamda taraflar, yetkisiz kişilerin veriye
erişimini, verilerin değiştirilmesini veya verilerin açıklanmasını engel-
leme adına gerekli önlemleri almalıdırlar. Bu önlemler veri güvenliği
ile ilgili alınan teknik ve idari önlemler olarak yorumlanabilir. Yeterli
düzeyde korumanın her iki taraf için ne anlama geldiği bu anlaşma
içerisinde çok açık olmasa da, tarafların yürürlükteki mevzuatları ve
uluslararası anlaşmaların bağlayıcı nitelikte olduğu belirtilmiştir. Veri-
lerin aktarımında hangi yöntem izleneceği bilinmemekte ancak verile-
rin bilgisayar dosyaları şeklinde aktarılacağı anlaşılmaktadır. Verilerin
sistemlerde tutulma süresi için herhangi bir süre belirtilmemiş ve veri-
leri aktarılan kişilerin konuyla ilgili bilgilendirilmesi öngörülmemiştir.
Bu iki durum Küresel Yaklaşım kriterleri ile çelişmektedir. Anlaşma
kapsamında iki ülke arasında YİK verilerinin aktarılıp aktarılamadığı
bilinmese de bunun için bir zemin hazırlıyor olması önemlidir.
Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Slovenya Cumhuriyeti Hükü-
meti Arasında Örgütlü Suçlar, Uyuşturucu Madde Kaçakçılığı, Ulus-
lararası Terörizm ve Diğer Ciddi Suçlarla Mücadelede İşbirliği Anlaş-
ması
77
2004 yılında Slovenya’nın Türkiye üzerinden Avrupa’ya doğru
uyuşturucu ve insan kaçakçılığı olaylarından fazlaca etkilenen bir ülke
olması sebebiyle imzalanmıştır. Anlaşmanın temel amacı uyuşturucu
ve insan kaçakçılığını önlemek olsa da anlaşmada suç ve terörle müca-
dele konularına da yer verilmiştir. Bu anlaşma yukarıda açıkladığımız
Türkiye-Polonya anlaşmasından çok farklı değildir, ancak bazı farklı
77
27.10.2004 tarihli ve 25626 sayılı Resmi Gazete