Previous Page  233 / 685 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 233 / 685 Next Page
Page Background

232

Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun Erozyon Süreci

Yeni düzenlemede dikkat çeken husus adli tatilin otuz bir Ağus-

tosta sona ereceği yazıldıktan sonra, adli yılın bir Eylülde başlaya-

cağının ayrıca yazılmış olmasıdır. Otuz bir Ağustosta sona eren adli

tatilden sonra 1 Eylülde adli yılın başlayacağı tereddütsüzdür. Açık

söylemek gerekirse, ilkokul çocuklarına ev ödevi yazdırılırken yanlış

anlamalarını önlemek için aynı hususun tekrar edilmesine benzer bir

kanun hükmünün mevcudiyeti düşündürücüdür. Zira hukuk bilgisi

bakımından bunun anlaşılamayacağı, karıştırılacağı düşünülerek bu

gereksiz cümlenin eklenmesi maalesef kanun yapma konusunda geli-

nen noktayı göstermektedir.

7. Yargıtay Kanunu İle Hukuk Muhakemeleri Kanununda

Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun

6644 sayılı Kanun 01.04.2015 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlan-

mıştır. Bu Kanunla Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nda yapılan deği-

şikliklere göre;

“MADDE 3 – 12.1.2011

tarihli ve 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri

Kanununun 47

nci

maddesinin birinci

fikrası

aşağıdaki şekilde değiş-

tirilmiştir.

(1) Devlet aleyhine açılan tazminat davası, ilk derece ve bölge adliye mah-

kemesi hâkimlerinin fiil ve kararlarından dolayı, Yargıtay ilgili hukuk daire-

sinde; Yargıtay Başkan ve üyeleri ile kanunen onlarla aynı konumda olanların

fiil ve kararlarından dolayı Yargıtay Dördüncü Hukuk Dairesinde ilk derece

mahkemesi sıfatıyla görülür. Dava, bu dairenin Başkan ve üyelerinin fiil ve ka-

rarlarından dolayı ise yargılama Yargıtay Üçüncü Hukuk Dairesinde yapılır.

Verilen kararların temyiz incelemesi Hukuk Genel Kurulunca yapılır. Temyiz

incelemesine, kararı veren başkan ile üyeler katılamaz.

MADDE 4 – 6100 sayılı Kanun’un 109 uncu maddesinin ikinci fıkrası

yürürlükten kaldırılmıştır.”

Bu düzenlemenin getirilme nedenlerinden birisi de Yargıtay üye-

lerinin sayısında kısa süre içinde yapılan artış olmuştur. Nitekim

Yargıtay üye sayısı önce 250’den 387’ye, daha sonra yeni bir Kanun’la

516’ya çıkarılmış, ardından Yüksek Yargıda Düzenlemeler İçeren Da-

nıştay Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Ka-

nun ile

üye sayısının

516’dan 200’e düşürülmesi kabul edilmiştir. Bu