

232
Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun Erozyon Süreci
Yeni düzenlemede dikkat çeken husus adli tatilin otuz bir Ağus-
tosta sona ereceği yazıldıktan sonra, adli yılın bir Eylülde başlaya-
cağının ayrıca yazılmış olmasıdır. Otuz bir Ağustosta sona eren adli
tatilden sonra 1 Eylülde adli yılın başlayacağı tereddütsüzdür. Açık
söylemek gerekirse, ilkokul çocuklarına ev ödevi yazdırılırken yanlış
anlamalarını önlemek için aynı hususun tekrar edilmesine benzer bir
kanun hükmünün mevcudiyeti düşündürücüdür. Zira hukuk bilgisi
bakımından bunun anlaşılamayacağı, karıştırılacağı düşünülerek bu
gereksiz cümlenin eklenmesi maalesef kanun yapma konusunda geli-
nen noktayı göstermektedir.
7. Yargıtay Kanunu İle Hukuk Muhakemeleri Kanununda
Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun
6644 sayılı Kanun 01.04.2015 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlan-
mıştır. Bu Kanunla Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nda yapılan deği-
şikliklere göre;
“MADDE 3 – 12.1.2011
tarihli ve 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri
Kanununun 47
nci
maddesinin birinci
fikrası
aşağıdaki şekilde değiş-
tirilmiştir.
(1) Devlet aleyhine açılan tazminat davası, ilk derece ve bölge adliye mah-
kemesi hâkimlerinin fiil ve kararlarından dolayı, Yargıtay ilgili hukuk daire-
sinde; Yargıtay Başkan ve üyeleri ile kanunen onlarla aynı konumda olanların
fiil ve kararlarından dolayı Yargıtay Dördüncü Hukuk Dairesinde ilk derece
mahkemesi sıfatıyla görülür. Dava, bu dairenin Başkan ve üyelerinin fiil ve ka-
rarlarından dolayı ise yargılama Yargıtay Üçüncü Hukuk Dairesinde yapılır.
Verilen kararların temyiz incelemesi Hukuk Genel Kurulunca yapılır. Temyiz
incelemesine, kararı veren başkan ile üyeler katılamaz.
MADDE 4 – 6100 sayılı Kanun’un 109 uncu maddesinin ikinci fıkrası
yürürlükten kaldırılmıştır.”
Bu düzenlemenin getirilme nedenlerinden birisi de Yargıtay üye-
lerinin sayısında kısa süre içinde yapılan artış olmuştur. Nitekim
Yargıtay üye sayısı önce 250’den 387’ye, daha sonra yeni bir Kanun’la
516’ya çıkarılmış, ardından Yüksek Yargıda Düzenlemeler İçeren Da-
nıştay Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Ka-
nun ile
üye sayısının
516’dan 200’e düşürülmesi kabul edilmiştir. Bu