Background Image
Previous Page  310 / 529 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 310 / 529 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2012 (98)

Hüsamettin UĞUR

309

suç gelirlerinin aklanması ve müsaderesi ile tüzel kişilerin sorum-

luluğu konularında değişiklikler yapılmıştır.

4.

1 Haziran 2005 tarihinde yürürlüğe giren 5271 sayılı

Ceza Mu-

hakemesi Kanunu

örgütlü veya önem verilen suçlarla mücadele

açısından bir çok yeni ve etkili imkanlar getirmiştir. Örneğin ta-

şınmazlara, hak ve alacaklara el koyma (m. 128), iletişimin tespiti,

dinlenmesi ve kayda alınması (m. 135), gizli soruşturmacı görev-

lendirilmesi (m.139), teknik araçlarla izleme (m. 140) gibi...

5.

Yolsuzlukla mücadele adına çıkarılması hep önerilen

“Yolsuzlukla

Mücadele Kanunu Tasarısı”

,

19

Adalet Komisyonu’ndan da geçerek

2004 yılında TBMM’ne sevk edilmişse de görüşülmeden geri çekil-

miştir.

6.

26.6.2009 tarih ve 5918 sayılı

Türk Ceza Kanunu İle Bazı Kanun-

larda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun

20

tasarısında

3056 sayılı

Başbakanlık Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin

Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanun’un 20. maddesine eklenen

bir bent ile Başbakanlık Teftiş Kurulu’nun Yolsuzlukla Mücadele

Koordinasyon Birimi olarak görevlendirilmesi amaçlanmış ise de

madde, TBMMGenel Kurulu’nda görüşülürken verilen bir önerge

ile Kanun metninden çıkarılmıştır.

21

Ancak aynı yıl, Başbakanlıkça yayımlanan bir genelge (2009/19) ile

“Türkiye’de Saydamlığın Artırılması ve Kamuda Etkin Yönetimin Geliştirilme�

si Komisyonu”

ve

“Türkiye’de Saydamlığın Artırılması ve Yolsuzlukla Müca�

delenin Güçlendirilmesi Yürütme Kurulu”

na, görevlerinin yerine getirilme-

sinde sekretarya hizmeti vermek, şeffaflığın artırılması ve yolsuzlukla

mücadelenin güçlendirilmesi konularında oluşturulacak çalışma grup-

19

http://www.tbmm.gov.tr/

sirasayi/donem22/yil01/ss610m.htm

20

09. 07. 2009 tarih ve 27283 sayılı Resmi Gazete

21

Önergenin gerekçesi:

“Yolsuzlukla mücadele çok sayıda kurum ve kuruluşun yoğun

işbirliği ve koordinasyonunu gerektiren topyekûn bir mücadele alanıdır. Bu nedenle hiçbir

kuruluşun tek başına başarı sağlaması mümkün değildir. Bu çevrede Başbakanlık Teftiş Ku�

rulunun tek başına bu işten sorumlu tutulması yerine bu konuyla ilgili tüm kamu kurum

ve kuruluşlarının kendilerinin görev, yetki ve deneyimlerine yaraşır bir şekilde yolsuzlukla

mücadelede katkıda bulunmalarını sağlamak ve kapsamlı bir yolsuzlukla mücadele strateji

belgesinin tamamlanmasından sonra yolsuzluklamücadele içinülkemiz açısından enuygun

biryapınınkurulmasınıteminetmekamaçlanmıştır.”

T.B.M.M.23.Dönem3.YasamaYılı

110.Birleşim,

www.tbmm.gov.tr/develop/owa/tutanak_g_sd.birlesim_baslangic

?P4=20447&P5=H&PAGE1=1&PAGE2=92, 29.6.2009