Background Image
Previous Page  166 / 477 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 166 / 477 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2012 (100)

Ali EKİN

165

sayılı Kanun’la eskiye oranla bir teklik ifade eder. Örneğin, geçmiş

dönemde, sağlık hizmetlerine ulaşmada, devlet memurları için bekle-

me süresi bulunmamakla birlikte, iş sözleşmesi ile çalışanlar için 120

gün, bağımsız çalışanlar için ise 4 ay ve 8 ay gibi bekleme süreleri

bulunmaktaydı. Genel sağlık sigortası uygulamasında bu sürenin son

bir yıl içinde 30 gün olarak tespit edildiğini görüyoruz. Bu durum da

5510 sayılı Kanun’un sağlık hizmetlerinden yararlanmayı daha pratik

bir hale dönüşmesini amaçladığını göstermektedir. Bir diğer şart ise,

kişilerin sağlık hizmetlerinden yararlanabilmeleri için Kuruma baş-

vuruda bulunmaları gerektiğini göstermektedir. Burada da dikkat

çeken bir husus, Kanun, acil haller dışında sağlık hizmeti sunucuları-

na başvurma anında kimlik bildiriminde bulunulmasını zorunlu tut-

muştur. Acil hallerde ise kimlik bildiriminin acil halin sona ermesin-

den sonra yapılabileceğini ön görmüştür. Genel sağlık sigortasından

yararlanmanın bir diğer şartı ise katılım payı ödenmesidir. Kanun,

bazı durumlarda ise katılım payının ödenmesine gerek olmadığını be-

lirtmiştir. Çalışmamızda bu durumlar ayrıntılı olarak düzenlenmiştir.

Son olarak da kişilerin sağlık hizmetlerinden yararlanabilmeleri için

Kanunun ön gördüğü sevk zincirine uymaları gerekmektedir. Hizmet

basamakları ve sevk zincirinin neyi ifade ettiği çalışmamızda ayrıntılı

olarak değerlendirdik.

KAYNAKLAR

AKIN Levent, Sosyal Güvenlik Sisteminin Kişiler Açısından Kapsamı,

Çalışma ve Toplum, 2006/1.

BİLGİLİ Özkan, Yeni Sosyal Güvenlik Uygulaması, İzmir 2008.

BOSTANCI Yalçın, Sosyal Güvenlik Hukuku Açısından Genel Sağlık

Sigortası, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Konya 2007.

GÜZEL Ali/OKUR Ali Rıza/CANİKLİOĞLU Nurşen, Sosyal Güven-

lik Hukuku, 12.Baskı.