Background Image
Previous Page  206 / 517 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 206 / 517 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2014 (115)

Seçkin YAVUZDOĞAN

205

sının müfettişce teklif edilmesi üzerine ; İstanbul Bira Fabrikası Mü-

dür Yardımcısı Olan davacının , “yönetim boşluğunu doldurmak”

amacı neden gösterilerek ve karşılıklı yer değiştirme suretiyle Yozgat

Bira Fabrikası Müdür Muavinliği , görevine atandığı anlaşılmaktadır.

Ancak , davacının eşinin İstanbul’daki özel Bir bankada şube müdürü

olarak görev yapıyor olması , çocuklarının ise sınav sonucu girilebi-

len özel okul ve üniversitede okuyor bulunması karşısında , yukarıda

hükmü yazılı olan anayasa Ve 657 Yazılı Kanun Hükümleri uyarınca,

aile birliğinin gözetilmediği açıktır. Kaldı ki Yozgat Bira Fabrikası’nda-

ki yönetim boşluğunun mutlaka davacıyla doldurulmasının gerekli kı-

lacak bir hususta ortaya konulamamıştır.”

56

Ancak yukarıda özetine yer verilen karar 1987 yılına ait eski bir

karardır. Yaptığımız araştırmalarda Danıştay’ın eşi işçi olan kamu gö-

revlisi bakımından İdare’nin aile birliğini koruması gerektiğine ilişkin

başka bir kararına ulaşılamamıştır. Nitekim çok yakın tarihli bir kara-

rında Danıştay, yine, eşi işçi olan kamu görevlisi bakımından İdareyi

“aile birliğini korumak” la yükümlü bulmamıştır;

“Uyuşmazlıkta, davacının …A.Ş firmasında mühendis olarak ça-

lışan eşinin devlet memuru olmaması nedeniyle, idarenin, davacının

eş durumunu gözetmek suretiyle atama yapma zorunluluğu bulun-

duğundan söz edilemeyeceğinden, davacının eş durumu dikkate alı-

narak atamasının yapılması yolundaki başvurusunun reddine ilişkin

dava konusu işlemde hukuka aykırılık bulunmamaktadır…”

57

Ancak kanaatimizce, naklen atanmaları sırasında eş durumunun

dikkate alınması yönünden kamu görevlilerinin eşlerinin memur olup

olmaması esasına göre gruplandırılması Anayasa’nın 10. Maddesi ile

güvence altına alınan kanun önünde eşitlik ilkesine aykırıdır. Kamu

hizmetlerinin sürekliliği ilkesi uyarınca kamu görevlilerinin başka

yerlere atanmaları sırasında eş durumu ve aile birliğinin dikkate alın-

masına birtakım sınırlamalar getirilebilir. Bu sınırlamaların da yuka-

rıdaki amaca ve eşitlik ilkesine aykırı olmaması icap eder. İdari ma-

kamlar kamu görevlilerinin eş durumu nedeniyle atamalarını kamu

hizmetinin aksamaması amacıyla sınırlayabilirler. Örneğin görev

56

Danıştay 5.Dairesi’nin 07.05.1987 tarih ve E.1987/680, K.1987/739 sayılı kararı.

57

DİDDK’nun 6.5.2013 tarih ve E.2009/736, K.2013/1757 sayılı kararı,

DD

.

S.134,s232.