Background Image
Previous Page  140 / 617 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 140 / 617 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2015 (119)

Serkan KIZILYEL

139

Başkanı olan Danıştay Başkanına dahi tanınmamış olması, Kurulun

gündeminin Başkan tarafından belirlenememesi gibi bir sonucu da

beraberinde getirmektedir.

İkinci olarak, bölge idare mahkemelerinin birbirine aykırı olan

kararlarını görüşmek üzere toplanan Kurulun oluşumu bakımından

bir eksiklik söz konusudur. Bölge idare mahkemelerinin kararları-

nın değerlendirileceği Kurul toplantılarına, bölge idare mahkemesi

başkanlarının da üye olarak katılması yerinde olur. Bu suretle, yerel

mahkemelerin yaklaşımlarının daha iyi analiz edilmesine ve içtihat-

ları birleştirme kararlarının bölge idare mahkemesi kararlarına gecik-

meksizin yansıtılmasına olanak sunulmuş olur.

4.İçtihatları Birleştirme Başvurusunun Değerlendirme Süreci

İçtihatları birleştirmenin sürecine ve işleyişine ilişkin olarak 2575

sayılı Kanunda açık bir hüküm bulunmamaktadır. Buna ilişkin tüm

detaylar uygulama ile ortaya konulmuştur. Süreç, başvuruyu yapanın

kim olduğuna göre belirlenir. Doğrudan başvurabilenler tarafından

başlatılan süreç daha kısa ve basit iken, dolaylı başvuru yapabilenlerin

süreci daha uzun ve karmaşıktır.

Doğrudan başvuru yapmaya yetkili olanlardan biri tarafından bir

konunun Kurulda görüşülmesinin istenmesi halinde bir karar verile-

rek, karar ve ekleri içtihatları birleştirme esas numarası alınması için

yazı işlerine gönderilir. Yazı işleri tarafından esas numarası verildik-

ten sonra dosyanın sevk ve idaresi Kurul Başkanı sıfatıyla Danıştay

Başkanı tarafından yapılır. Dosya ilk aşamada düşüncesi alınmak üze-

re Danıştay Başsavcısına gönderilir. Danıştay Başsavcısı düşüncesini

yazılı ve detaylı olarak verir. Düşünceyi veren Başsavcının emeklilik

gibi bir nedenle görevinden ayrılması halinde yerine seçilen yeni Baş-

savcı tarafından tekrar düşünce bildirilir. Bu suretle, Kurulda sözlü

olarak düşüncesini ifade eden Başsavcının yazılı olarak düşünce bil-

dirmesi sağlanır.

Başsavcı düşüncesini oluştururken hem içtihatları birleştirmeye

gerek olup olmadığını hem de işin esasında içtihatların hangi yönde

birleştirilmesi gerektiğini belirtmek durumundadır. Başsavcı, içtihat-

ların birleştirilmesine gerek olmadığını düşünse dahi esas hakkında

da ayrıca görüş bildirmek durumundadır.