

Bilgi Edinme Hakkının Sınırları ve Devlet Sırrı
124
ve sadece ilgili kurumda çalışan ve söz konusu kurum içi düzenleme-
den etkilenen kurum çalışanlarının bilgi edinme hakkı kabul edil-
miştir.
85
BEDK bir kararında; kurumda ikinci hukuk müşavirliği kadro-
suna atama yapılıp yapılmadığı, atama yapılması durumunda atanan
kişinin adı ve soyadının bildirilmesine ilişkin bilgi edinme başvuru-
sunun herhangi bir kişi tarafından yapılması halinde BEHK’nın 25.
maddesi kapsamında değerlendirileceği, ancak başvuruda bulunan
kişinin kurumda 13 yıl hukuk müşavirliği yapmış olması sebebiyle,
istisna kapsamına girmediğinden talep edilen bilginin verilmesi ge-
rektiğine karar vermiştir.
86
BEDK başka bir kararında, Mersin Merkez
ve Erdemli İlçesinde 2006-2007 Eğitim- Öğretim Yılı içerisinde atama-
sı gerçekleştirilen Felsefe grubu öğretmenlerinin hizmet puanlarının
istenilmesini, BEHK’nın 25. maddesini gerekçe göstermek suretiyle
reddetmiştir.
87
Öğretmen atamaları 2001 yılından itibaren Türkiye
genelinde uygulanan KPSS sınav sonuçlarına göre yapılmaktadır. Bu
nedenle atamalarda başka bir tesirin-torpilin olmaması gerektiği açık-
tır. Bu husus ilgili kurumdan ziyade, genele şamil ve atama sistemini
ilgilendiren bir durum olması hasebiyle atamalarda şüpheye düşen
vatandaşın bilgi edinme hakkı gereğince bu talebinin karşılanmaması
kanaatimizce yerinde olmamıştır.
11. Kurum İçi Görüş-Bilgi Notu ve Tavsiyeler
Bilgi Edinme Kanunu’nun 26. maddesinde düzenlenen kurum içi
görüş bilgi notu ve tavsiyeler şeklinde yapılan düzenleme, bilgi edin-
me hakkının diğer bir sınırını oluşturmaktadır. Kurum ve kuruluşla-
rın faaliyetlerini yürütmek üzere, elde ettikleri görüş bilgi notu, teklif
ve tavsiye niteliğindeki bilgi veya belgeler kurum ve kuruluşlar tara-
fından aksi kararlaştırılmadıkça bilgi edinme hakkı kapsamındadır.
Aksinin kararlaştırılabileceği kanun kapsamında ortaya konmuştur.
Bilgi ve belgeyi verecek olan taraf ile aksini kararlaştıracak olanın da
idare olduğu hususu nazara alındığında bu hükmün keyfi karar alma-
ya müsait olduğunu söylemek zor olmayacaktır.
85
Hız/Yılmaz, s. 114.
86
BEDK, KT 06.04.2005, KS 2005/233.
87
BEDK, KT 26.09.2007, KS 2007/1015.