Previous Page  63 / 393 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 63 / 393 Next Page
Page Background

Kolluk Gözetim Komisyonu Hakkında Mevzuat Eksenli Kısa Bir Değerlendirme

62

yönünde görevlerinin olmasıdır.

23

Kurumun görevlerinden kolluğu il-

gilendiren kısmı ise şöyledir:

“Kurumun görevleri

MADDE 9–(1) / f) İnsan hakları ihlallerini resen incelemek, araştırmak,

karara bağlamak ve sonuçlarını takip etmek.

g) Ayrımcılık yasağı ihlallerini resen veya başvuru üzerine incelemek,

araştırmak, karara bağlamak ve sonuçlarını takip etmek.

ğ) Ayrımcılık yasağı ihlalleri nedeniyle mağdur olduğu iddiasıyla

Kuruma başvuranlara mağduriyetlerinin giderilmesi için kullanabile-

cekleri idari ve hukuki süreçler konusunda yol göstermek ve başvuru-

larını takip etmelerini sağlamak amacıyla yardımcı olmak.

h) İşkence ve kötü muamele ile mücadele etmek ve bu konuda çalışmalar

yapmak.

ı) İşkenceye ve Diğer Zalimane, Gayriinsanî veya Küçültücü Mu-

amele veya Cezaya Karşı Birleşmiş Milletler Sözleşmesine Ek İhtiyari

Protokol hükümleri çerçevesinde ulusal önleme mekanizması olarak

görev yapmak.”

Kolluk Gözetim Komisyonu ile farkları:

Harekete Geçme:

Kurum insan hakları ihlalleri için re’sen; ayrım-

23

Kurumun politika üretmeye ve ulusal insan haklarını güçlendirmeye yönelik ola-

rak nitelendirdiğimiz görevleri 6701 Sayılı Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kuru-

mu Kanunu’nda şöyle belirtilmektedir:

“MADDE 9–(1) a) İnsan haklarının korunmasına, geliştirilmesine, ayrımcılığın

önlenmesine ve ihlallerin giderilmesine yönelik çalışmalar yapmak.

b) İnsan hakları ve ayrımcılıkla mücadele konularında kitle iletişim araçlarını da

kullanarak bilgilendirme ve eğitim yoluyla kamuoyunda duyarlılığı geliştirmek.

c) Millî eğitim müfredatında bulunan insan hakları ve ayrımcılık yasağıyla ilgili

bölümlerin hazırlanmasına katkıda bulunmak.

ç) İnsan haklarının korunması, ayrımcılığın ortadan kaldırılması ve toplumdaki

eşitlik anlayışının geliştirilmesine yönelik olarak üniversiteler ile ortaklaşa faali-

yetlerde bulunmak, Yükseköğretim Kurulunun eşgüdümünde üniversitelerin in-

san hakları ve eşitlik ile ilgili bölümlerinin kurulmasına ve insan hakları ve eşitlik

öğretimine dair müfredatın belirlenmesine katkıda bulunmak.

d) Kamu kurum ve kuruluşlarının meslek öncesi ve meslek içi insan hakları ve

eşitlik eğitimi programlarının esaslarının belirlenmesine ve bu programların yü-

rütülmesine katkıda bulunmak.

e) Görev alanıyla ilgili mevzuat çalışmalarını izlemek, değerlendirmek, bunlara

ilişkin görüş ve önerilerini ilgili mercilere bildirmek.”