

TBB Dergisi 2013 (108)
Selami DEMİRKOL / Zuhal BEREKET BAŞ
47
tir. Bakanlık, belirlediği alanlardaki riskli yapıların tespitini belediye-
lerden de talep edebilecektir. Yapılan bu tespitlerin sonuçlarına karşı
malikler, on beş gün içinde itiraz edebilecektir. Yapılan itirazları, Ba-
kanlığın oluşturacağı teknik heyetler inceleyip karara bağlayacaktır.
Görüldüğü üzere bir yapının riskli yapı statüsüne geçirilebilmesi,
bu konuda kurulacak firmaların vereceği raporlarla mümkün olabi-
lecektir. Dolayısıyla bir yapının riskli yapı sayılması halinde, bunun
önemli sonuçları ortaya çıkacağından bu raporlar çok önem arz etmek-
tedir.
Bu maddede Bakanlıkça lisanslandırılmış kurum ve kuruluşlar”
ile “teknik heyet”in tanımı olmadığı gibi statülerinin belirsiz olduğu,
tespitleri yapmak üzere Bakanlıkça lisanslandırılacak kuruluşların na-
sıl oluşturulacağı ve niteliğinin belli olmadığı, Yönetmeliğe bırakılan
bu oluşumların niteliği ve yetkilerinin idarenin takdirine bırakılması-
nın idarenin yasallığı ilkesine aykırı olduğu ileri sürülmektedir.
Anayasa Mahkemesi’nin 11.04.2007 tarihli E:2006/35 ve K:2007/48
Sayılı kararında da
60
belirtildiği üzere; Anayasanın 7. maddesinde;
“
Yasama yetkisi Türk Milleti adına Türkiye Büyük Millet Meclisinindir. Bu
yetki devredilemez
.” denilmektedir. Buna göre, yasa koyucunun temel
ilkeleri koymadan, çerçeveyi çizmeden yürütmeye yetki vermemesi,
sınırsız, belirsiz bir alanı, yönetimin düzenlemesine bırakmaması ge-
rekir.
Anayasa Mahkemesinin 26.09.1991 tarih ve E. 1990/38, K. 1991/32
sayılı kararında
61
; Anayasanın idarî vesayetin hangi amaçlarla kulla-
nılacağını kurala bağlamakla yetinmediğini ilke ve yöntemlerinin de
yasa ile belli edilmesi koşulunu aradığını belirtmiştir.
Yine aynı kararda “…
Yasada yerel yönetimlere ait olan yetkilerin geçici
olarak alınabileceği belirtilmekle birlikte bunun için bir sınırlama - getirilme-
diğinden bu yetkilerin merkezî yönetimce çok uzun süre kullanılması olanağı
getirilmektedir. Bu durum, Anayasanın 127. maddesinin ikinci fıkrasında yer
alan yerel yönetimlerin görevlerinin kanunla düzenleneceği ilkesine ve aynı
maddenin beşinci fıkrasına aykırıdır…”
gerekçelerine yer verilmiştir.
60
16.01.2008 gün ve 26758 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.
61
28.11.1991 gün ve 21065 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.