Background Image
Previous Page  48 / 417 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 48 / 417 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2013 (108)

Selami DEMİRKOL / Zuhal BEREKET BAŞ

47

tir. Bakanlık, belirlediği alanlardaki riskli yapıların tespitini belediye-

lerden de talep edebilecektir. Yapılan bu tespitlerin sonuçlarına karşı

malikler, on beş gün içinde itiraz edebilecektir. Yapılan itirazları, Ba-

kanlığın oluşturacağı teknik heyetler inceleyip karara bağlayacaktır.

Görüldüğü üzere bir yapının riskli yapı statüsüne geçirilebilmesi,

bu konuda kurulacak firmaların vereceği raporlarla mümkün olabi-

lecektir. Dolayısıyla bir yapının riskli yapı sayılması halinde, bunun

önemli sonuçları ortaya çıkacağından bu raporlar çok önem arz etmek-

tedir.

Bu maddede Bakanlıkça lisanslandırılmış kurum ve kuruluşlar”

ile “teknik heyet”in tanımı olmadığı gibi statülerinin belirsiz olduğu,

tespitleri yapmak üzere Bakanlıkça lisanslandırılacak kuruluşların na-

sıl oluşturulacağı ve niteliğinin belli olmadığı, Yönetmeliğe bırakılan

bu oluşumların niteliği ve yetkilerinin idarenin takdirine bırakılması-

nın idarenin yasallığı ilkesine aykırı olduğu ileri sürülmektedir.

Anayasa Mahkemesi’nin 11.04.2007 tarihli E:2006/35 ve K:2007/48

Sayılı kararında da

60

belirtildiği üzere; Anayasanın 7. maddesinde;

Yasama yetkisi Türk Milleti adına Türkiye Büyük Millet Meclisinindir. Bu

yetki devredilemez

.” denilmektedir. Buna göre, yasa koyucunun temel

ilkeleri koymadan, çerçeveyi çizmeden yürütmeye yetki vermemesi,

sınırsız, belirsiz bir alanı, yönetimin düzenlemesine bırakmaması ge-

rekir.

Anayasa Mahkemesinin 26.09.1991 tarih ve E. 1990/38, K. 1991/32

sayılı kararında

61

; Anayasanın idarî vesayetin hangi amaçlarla kulla-

nılacağını kurala bağlamakla yetinmediğini ilke ve yöntemlerinin de

yasa ile belli edilmesi koşulunu aradığını belirtmiştir.

Yine aynı kararda “…

Yasada yerel yönetimlere ait olan yetkilerin geçici

olarak alınabileceği belirtilmekle birlikte bunun için bir sınırlama - getirilme-

diğinden bu yetkilerin merkezî yönetimce çok uzun süre kullanılması olanağı

getirilmektedir. Bu durum, Anayasanın 127. maddesinin ikinci fıkrasında yer

alan yerel yönetimlerin görevlerinin kanunla düzenleneceği ilkesine ve aynı

maddenin beşinci fıkrasına aykırıdır…”

gerekçelerine yer verilmiştir.

60

16.01.2008 gün ve 26758 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.

61

28.11.1991 gün ve 21065 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.