

TBB Dergisi 2016 (125)
Hasan AYKIN
163
yım tarihinden itibaren özelge, bu tarihten sonra hükümsüz olacaktır.
Hükümsüz hale gelmesinden sonraki dönemlerdeki vergisel işlemler
için vergi cezası ve gecikme faizi anlamında mükellefe herhangi bir
koruma sağlamayacaktır.
İdare özelge taleplerini, özelge formunda yer alan bilgi ve belgele-
re göre karşılamaktadır. Bu nedenle, bu bilgi ve belgelerin doğruluğu-
nun sorumluluğu özelge talebinde bulunana aittir. Vergi incelemeleri,
ihbar veya şikâyet üzerine veya herhangi bir nedenle olayın gerçek
mahiyetinin mükellefin özelge talebinde belirttiği hususlardan farklı
olduğunun anlaşılması ve/veya Özelge Talep Formunda ve eklerinde
yer alan bilgilerin gerçeği yansıtmadığının tespiti durumunda, özelge
hükümsüz olacaktır.
3.2.8. Özelgelerin Yayımlanması
Vergi Usul Kanununun 6009 sayılı Kanun’la değişik 413 üncü
maddesinde, özelgelerin vergi mahremiyetine ilişkin hükümler göz
önünde bulundurulmak şartıyla, Gelir İdaresi Başkanlığınca internet
ortamında yayımlanacağı hükme bağlanmıştır.
Gelir İdaresi Başkanlığı söz konusu Kanun hükmünün gereğini
de dikkate alarak
“E-Özelge Sistemi”
adı altında özelge otomasyon sis-
temini hayata geçirmiştir. Böyle bir sistem ile başvuru sahibine kısa
zamanda doğru ve net cevap vermek, başvuruları ve cevapları bir
standarda kavuşturmak, internetten yayın yoluyla şeffaflık sağlamak,
mükellefin uyum maliyetini azaltmak, idarenin iş yükünü hafiflet-
mek, bürokrasi ve kırtasiyeciliği azaltarak kaynakların verimli kulla-
nılmasını sağlamak amaçlanmaktadır.
33
Sistem çerçevesinde mükelleflerce yapılan başvurulardan konu-
sunda ilk olan talepler Gelir İdaresi Başkanlığı bünyesinde oluştu-
rulan Komisyona gönderilmektedir. Komisyonca onaylanan özelge-
ler mükellefe iletilmek üzere başvuru noktasına elektronik ortamda
iletilmektedir. Konusunda emsali bulunan talepler ise Gelir İdaresi
Başkanlığına intikal ettirilmeden doğrudan başvuru noktasında de-
ğerlendirilmektedir.
34
33
GİB, 2014 Yılı Faaliyet Raporu, Gelir İdaresi Strateji Geliştirme Başkanlığı, Anka-
ra, 2015, s. 73.
34
GİB, a.g.e., s. 73.