Previous Page  232 / 497 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 232 / 497 Next Page
Page Background

231

TBB Dergisi 2017 (özel sayı)

E. Tuncay Senyen KAPLAN

eğitim, yeniden eğitim ve rehabilitasyon; istihdam koşulları ve ücreti

kapsayan çalışma koşulları; yükselmeyi de kapsayan meslekte ilerleme”

alanlarında kendilerini yükümlülükle bağlı saymayı taahhüt ederler”.

9

3. Uluslararası Çalışma Örgütü Tarafından Yapılan Sözleşmeler

3.1. Eşit Değerde İş İçin Erkek ve kadın İşçiler Arasında Ücret

Eşitliği Hakkında 100 Sayılı Sözleşme

Sözleşmede eşit değerde iş için erkek ve kadınlar işçiler arasında

ücret eşitliği ilkesi düzenlenmiştir, ücret eşitliği deyiminden ise, “cin-

siyet esasına dayanan bir ayrım gözetilmeksizin tesbit edilmiş bulu-

nan ücret hadlerinin” ifade edildiği aynı maddenin 2. fıkrasında belir-

tilmiştir.

3.2. İş ve Meslek Bakımından Ayrım Hakkında 111 Sayılı

Sözleşme

Türkiye tarafından 13.12.1966’da onaylanan bu sözleşmede “ırk,

renk, cinsiyet, din, siyasal inanç ulusal veya sosyal menşe bakımın-

dan”, iş ve meslek edinmede veya meslekte tabi olunacak muamelede

ayrımcılık yasaklanmıştır.

10

4. Avrupa Birliği (Topluluğu) Tarafından Kabul Edilen

Sözleşmeler

Kadın ve erkeğe eşit işlem yapılması ayrımcılığın önlenmesi konu-

su, Avrupa Birliği Hukukunun temel konularından biri olmuş ve yapı-

lan sözleşmelerde ve alınan direktif kararlarında bu konuya daima ön

planda yer verilmiştir.

Ayrımcılık, Avrupa Birliği 2016 yılı Türkiye İlerleme Raporunda

da ele alınarak; insan hakları ve azınlıkların korunması” başlığını taşı-

yan m. 2. 4 de ve konuda eksikliklerin ifade edildiği kısımda “ayrım-

cılık yapmama ilkesinin yasal zeminde ve uygulamada hala yeterince

uygulanmamakta” olduğu belirtilmiştir.

11

9

RG. 9.4.2007, 26488.

10

RG. 22.12.1966, 12484; Kamil Ateşoğulları, Uluslararası Çalışma Örgütü ve Türki-

ye, İstanbul 1947, s.178.

11

Avrupa Komisyonu, Brüksel, 9.11.2016 SWD/2010 366 nihai; Komisyon Çalışma

Dokümanı 2016 Türkiye Raporu, s.24; Yine rapora göre; “İstihdam ve sosyal po-

litikada, kadın-erkek eşitliği alanında, kadınlar, ağırlıklı olarak düşük beceri ge-