Background Image
Previous Page  244 / 529 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 244 / 529 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2012 (98)

Emin KOÇ

243

İlk inceleme sonucunda başvurunun RKHK kapsamında olmadığı

anlaşırsa bu durum önaraştırma ve soruşturma aşamasına geçilmeme-

si anlamına gelecektir

43

. Soruşturma açmama kararı ise ancak Kurul

tarafından verilebileceği için raportörün başvurunun RKHK kapsa-

mında olmadığına dair kararı Kurul kararı ile teyit edilmelidir. Rapor-

törün başvurunun RKHK kapsamında olmadığına dair kararı olması-

na rağmen bu kararın Kurul kararına dayanmaması durumunda ise

başvurunun zımnen red edildiği kabul edilmelidir.

2.1.2. Önaraştırmaya Başlanması

Kurul, resen veya kendisine intikal eden rekabet ihlaline ilişkin

başvurular

44

üzerine doğrudan soruşturma açılmasına ya da soruştur-

ma açılmasına gerek olup olmadığının tespiti için önaraştırma yapıl-

masına karar verir (RKHK, m.40/1). Böylece Kurul’un her başvuruda

RKHK’da öngörülen idari usulü izlemesi önlenmeye çalışılmıştır. Aksi

halde Kurul altından kalkamayacağı bir yük ile karşılaşacaktır

45

.

43

“… Antalya merkez ilçe sınırları dâhilinde faaliyet gösteren ekmek üreticilerinin,

Fırıncılar Odası’nca talep edilen fiyat artışının Antalya Esnaf ve Sanatkârları Oda-

ları Birliği Fiyat Tespit Alt Komisyonu’nca kabul edilmemesi üzerine, 12.06.1997

tarihinde bakkal ve bayilere ekmek dağıtımını durdurmaları nedeniyle yapılan

başvuru sonucunda; Antalya Fırıncılar Odası hakkında 4054 sayılı Kanun’a aykırı

eylemde bulunmak iddiasıyla önaraştırma yapılmasına veya soruşturma açılma-

sına gerek olmadığına karar verilmiştir…”. RK, KS:40/245–1, KT:20.11.1997, RD,

S.1, s 79; “ …CINE 5 Filmcilik ve Yapımcılık A.Ş.’nin yeni kurduğu Maxi TV ve

Super Sport TV ‘ye yönelik ilanlarının Hürriyet Gazetesi’nde yayınlanmasının

red edilmesi hakkında başvuru üzerine; şikâyet konusunun 4054 sayılı Rekabetin

Korunması Hakkında Kanun kapsamında bulunmaması nedeniyle önaraştırma

yapılmasına veya soruşturma açılmasına gerek olmadığına karar verilmiştir…”.

RK, KS:40/257–13, KT:20.11.1997, RD, S. 1, s. 80. “ … İthal çinko piyasasında

hâkim durumda bulunan… … tarafından ÇİNKUR’un devralınması sonucu ilgili

piyasada tekel oluştuğu iddiası üzerine; şikayet konusu özelleştirme işleminin,

birleşme ve devralmaların hukuki geçerlilik kazanabilmesine ilişkin olarak Reka-

bet Kurulu’nca çıkartılan 1997/1 sayılı Rekabet Kurulu’ndan İzin Alınması Gere-

ken Birleşme ve Devralmalar Hakkında Tebliğ’in yürürlük tarihi olan 04.11.1997

tarihinden önce gerçekleşmiş olduğunun anlaşılması nedeniyle, ilgili teşebbüs

hakkında 4054 sayılı Kanun’a aykırı eylemde bulunmak iddiasıyla önaraştırma

yapılmasına veya soruşturma açılmasına gerek olmadığına karar verilmiştir…”.

RK, KS:41/264–14, KT:03.12.1997, Rekabet Dergisi, S. 1, s. 80.

44

Tasarıda rekabet soruşturmalarının ancak Kanun’un 4. ve 6. maddeleri çerçeve-

sinde yapılacağı hüküm altına alınmıştır (m.17). Böylece soruşturma kapsamına

alınacak rekabet ihlallerine sınırlama getirilmektedir. Kanun tasarısı metni için

bkz.

http://www2.tbmm.gov.tr/d23/1/1-0636.pdf

, (28.04.11).

45

RKHK m.40 ve m.41 gerekçeleri. Bkz.

www.rekabet.gov.tr,

(22.01.11).