Background Image
Previous Page  257 / 529 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 257 / 529 Next Page
Page Background

4054 Sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’da Düzenlenen ...

256

2.2.2. Soruşturmayı Yürütmekle Görevli Kişiler

Soruşturma yapılmasına karar verildiği takdirde Kurul ilgili da-

ire başkanının gözetiminde soruşturmayı yürütecek raportör veya

raportörleri belirler (RKHK, m. 43/1). RKHK’da geçen raportör veya

raportörler ifadeleri soruşturmacıların birden fazla kişiden de oluşabi-

leceğini ortaya koymaktadır. Soruşturmacılar birden fazla kişi olduğu

takdirde çalışmalarını heyet halinde yürüteceklerdir. Ancak mutlak

belirli bir sayı şartı yoktur

103

. Belirlenen soruşturmacılar bir heyet ha-

linde Kurul’u temsil edecektir. Soruşturma heyeti çalışmalarını ilgili

daire başkanının gözetiminde yürütecektir.

İdari usul evresinde oluşturulacak heyet üyelerinin mevzuatımız-

da farklı terimler ile ifade edildiğini de belirtelim. Yönetmelik’te dü-

zenlenen “

ilk inceleme

” ve RKHK’da düzenlenen “

önaraştırma

” aşama-

ları için “

meslek personeli uzmanları arasından görevlendirilecek raportör

ifadesi kullanılırken,

“soruşturma”

aşaması için RKHK’da sadece “

ra�

portör veya raportörler

” ifadeleri kullanılmaktadır. Kurum meslek per-

soneli rekabet uzman ve uzman yardımcılarından oluşmaktadır. Bu

nedenle ilk inceleme ve önaraştırma aşamalarının aksine soruşturma

aşamasında uzman yardımcıları da raportör olarak görev alabilir

104

.

Çünkü RKHK’a göre uzman yardımcıları da meslek personeli sıfat ve

yetkisini taşır (RKHK, m. 36).

Yine bir diğer farklılık ise, önaraştırma evresinde raportörler baş-

kan tarafından atanırken bu yetki soruşturma evresinde Kurul’a veril-

miştir

105

. RKHK’da geçen “

belirleme

” ifadesini atama olarak anlamak

gerekir (RKHK, m. 43). Bu hükümde ayrıca soruşturmanın raportör

veya raportörler tarafından ilgili daire başkanının gözetiminde yürü-

tüleceği vurgulanmıştır.

103

Aslan

, soruşturma heyetinin bilgi isteme ve yerinde inceleme gibi ara kararlar

alma yetkisine sahip olduğunu, bu nedenle Kurul’un bu kararları alabilecek sa-

yısal çoğunlukta olması gerektiğini ifade etmektedir (Aslan, Rekabet Hukuku, s.

427). Ancak soruşturma heyetine söz konusu yetkilerin verilmesi tipik bir yetki

devridir. Yetki devrinde yetkiyi devreden makam için öngörülen usul kuralları

yetkiyi devralan makam için geçerli değildir. Bu nedenle söz konusu görüşe katıl-

mak mümkün değildir.

104

Bkz. D.10.D. E:2001/1441, K:2003/4468, K.T:18.11.2003,

www.kazancı.com

, (22.01.11).

105

Badur/Ertem, s.38.