

4054 Sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’da Düzenlenen ...
256
2.2.2. Soruşturmayı Yürütmekle Görevli Kişiler
Soruşturma yapılmasına karar verildiği takdirde Kurul ilgili da-
ire başkanının gözetiminde soruşturmayı yürütecek raportör veya
raportörleri belirler (RKHK, m. 43/1). RKHK’da geçen raportör veya
raportörler ifadeleri soruşturmacıların birden fazla kişiden de oluşabi-
leceğini ortaya koymaktadır. Soruşturmacılar birden fazla kişi olduğu
takdirde çalışmalarını heyet halinde yürüteceklerdir. Ancak mutlak
belirli bir sayı şartı yoktur
103
. Belirlenen soruşturmacılar bir heyet ha-
linde Kurul’u temsil edecektir. Soruşturma heyeti çalışmalarını ilgili
daire başkanının gözetiminde yürütecektir.
İdari usul evresinde oluşturulacak heyet üyelerinin mevzuatımız-
da farklı terimler ile ifade edildiğini de belirtelim. Yönetmelik’te dü-
zenlenen “
ilk inceleme
” ve RKHK’da düzenlenen “
önaraştırma
” aşama-
ları için “
meslek personeli uzmanları arasından görevlendirilecek raportör
”
ifadesi kullanılırken,
“soruşturma”
aşaması için RKHK’da sadece “
ra�
portör veya raportörler
” ifadeleri kullanılmaktadır. Kurum meslek per-
soneli rekabet uzman ve uzman yardımcılarından oluşmaktadır. Bu
nedenle ilk inceleme ve önaraştırma aşamalarının aksine soruşturma
aşamasında uzman yardımcıları da raportör olarak görev alabilir
104
.
Çünkü RKHK’a göre uzman yardımcıları da meslek personeli sıfat ve
yetkisini taşır (RKHK, m. 36).
Yine bir diğer farklılık ise, önaraştırma evresinde raportörler baş-
kan tarafından atanırken bu yetki soruşturma evresinde Kurul’a veril-
miştir
105
. RKHK’da geçen “
belirleme
” ifadesini atama olarak anlamak
gerekir (RKHK, m. 43). Bu hükümde ayrıca soruşturmanın raportör
veya raportörler tarafından ilgili daire başkanının gözetiminde yürü-
tüleceği vurgulanmıştır.
103
Aslan
, soruşturma heyetinin bilgi isteme ve yerinde inceleme gibi ara kararlar
alma yetkisine sahip olduğunu, bu nedenle Kurul’un bu kararları alabilecek sa-
yısal çoğunlukta olması gerektiğini ifade etmektedir (Aslan, Rekabet Hukuku, s.
427). Ancak soruşturma heyetine söz konusu yetkilerin verilmesi tipik bir yetki
devridir. Yetki devrinde yetkiyi devreden makam için öngörülen usul kuralları
yetkiyi devralan makam için geçerli değildir. Bu nedenle söz konusu görüşe katıl-
mak mümkün değildir.
104
Bkz. D.10.D. E:2001/1441, K:2003/4468, K.T:18.11.2003,
www.kazancı.com, (22.01.11).
105
Badur/Ertem, s.38.