Background Image
Previous Page  102 / 505 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 102 / 505 Next Page
Page Background

TBB Dergisi 2013 (105)

Mine KASAPOĞLU TURHAN

101

rak bildirileceği öngörülmüş olup bu durumda Anayasa’nın 74. ve 657 sayılı

Kanun’un yukarıda açıklanan 21. maddesi hükmü gereğince konu ile ilgili

inceleme yapılarak davacıya bir cevap verilmesi gerektiğinde kuşku yoktur

.”

25

Ayrıca, “

İşyerlerinde Psikolojik Tacizin (Mobbing) Önlenmesi

” baş-

lıklı ve 2011/2 sayılı Başbakanlık Genelgesi’nin 6. maddesinde, dene-

tim elemanlarının, psikolojik taciz şikayetlerini titizlikle inceleyip en

kısa sürede sonuçlandıracakları belirtilmektedir. Devlet Memurlarının

Şikayet ve Müracaatları Hakkında Yönetmelik’in 8. maddesinde ise,

şikayetlerin incelenmesi ve bir karara bağlanarak şikayet sahiplerine

tebliğ edilmesi ile ilgili bütün işlemlerin en geç şikayet dilekçesinin

karar merciine intikal ettiği tarihi izleyen

30 gün içinde

tamamlanma-

sı gerektiği, adli ve idari tahkikata konu olacak nitelikteki şikayetler

hakkında ilgili mevzuat hükümlerinin uygulanacağı belirtilmektedir.

Mevzuatımızda da belirtildiği gibi, idarenin şikayet başvurusunu

belirtilen süre içerisinde hızlı bir şekilde incelemesi ve mutlaka şika-

yette bulunana bir cevap vermesi zorunludur. Bu konuda denetim

elemanlarına büyük sorumluluk düşmektedir. Denetim elemanlarının

derinlemesine ve titizlikle inceleme yapmaları, gerçeklerin ortaya çı-

karılması bakımından çok önemlidir. Bu incelemenin tarafsız ve objek-

tif bir şekilde yapılması zorunludur.

Devlet Memurlarının Şikayet ve Müracaatları Hakkında

Yönetmelik’in 9. maddesine göre, şikayette bulunan veya şikayet edi-

len, idarece verilen karara karşı, kararın kendisine tebliğini izleyen

günden itibaren

10 gün

içinde bir üst mercie itiraz edebilir. İtirazların

yapılmasında ve incelenip karara bağlanmasında şikayetler hakkında

bu Yönetmelik’te belirtilen usul ve esaslar geçerlidir.

Diğer taraftan, şikayet başvurusunu inceleyen idare, psikolojik

tacizi sona erdirmek için gerekli tedbirleri almakla da yükümlüdür.

Şikayet başvurusuna rağmen, inceleme başlatmayan, gözetim ve de-

netim yapmayan ve gerekli tedbirleri almayan idarenin hizmet kusuru

söz konusu olacaktır.

Ayrıca Devlet Memurlarının Şikayet ve Müracaatları Hakkında

Yönetmelik’e göre, “

Bu Yönetmelikte belirlenen usul ve esaslara uygun

25

D.İ.D.D.G.K., E.2002/13, K.2004/217, T.26.2.2004