

TBB Dergisi 2013 (105)
Mine KASAPOĞLU TURHAN
101
rak bildirileceği öngörülmüş olup bu durumda Anayasa’nın 74. ve 657 sayılı
Kanun’un yukarıda açıklanan 21. maddesi hükmü gereğince konu ile ilgili
inceleme yapılarak davacıya bir cevap verilmesi gerektiğinde kuşku yoktur
.”
25
Ayrıca, “
İşyerlerinde Psikolojik Tacizin (Mobbing) Önlenmesi
” baş-
lıklı ve 2011/2 sayılı Başbakanlık Genelgesi’nin 6. maddesinde, dene-
tim elemanlarının, psikolojik taciz şikayetlerini titizlikle inceleyip en
kısa sürede sonuçlandıracakları belirtilmektedir. Devlet Memurlarının
Şikayet ve Müracaatları Hakkında Yönetmelik’in 8. maddesinde ise,
şikayetlerin incelenmesi ve bir karara bağlanarak şikayet sahiplerine
tebliğ edilmesi ile ilgili bütün işlemlerin en geç şikayet dilekçesinin
karar merciine intikal ettiği tarihi izleyen
30 gün içinde
tamamlanma-
sı gerektiği, adli ve idari tahkikata konu olacak nitelikteki şikayetler
hakkında ilgili mevzuat hükümlerinin uygulanacağı belirtilmektedir.
Mevzuatımızda da belirtildiği gibi, idarenin şikayet başvurusunu
belirtilen süre içerisinde hızlı bir şekilde incelemesi ve mutlaka şika-
yette bulunana bir cevap vermesi zorunludur. Bu konuda denetim
elemanlarına büyük sorumluluk düşmektedir. Denetim elemanlarının
derinlemesine ve titizlikle inceleme yapmaları, gerçeklerin ortaya çı-
karılması bakımından çok önemlidir. Bu incelemenin tarafsız ve objek-
tif bir şekilde yapılması zorunludur.
Devlet Memurlarının Şikayet ve Müracaatları Hakkında
Yönetmelik’in 9. maddesine göre, şikayette bulunan veya şikayet edi-
len, idarece verilen karara karşı, kararın kendisine tebliğini izleyen
günden itibaren
10 gün
içinde bir üst mercie itiraz edebilir. İtirazların
yapılmasında ve incelenip karara bağlanmasında şikayetler hakkında
bu Yönetmelik’te belirtilen usul ve esaslar geçerlidir.
Diğer taraftan, şikayet başvurusunu inceleyen idare, psikolojik
tacizi sona erdirmek için gerekli tedbirleri almakla da yükümlüdür.
Şikayet başvurusuna rağmen, inceleme başlatmayan, gözetim ve de-
netim yapmayan ve gerekli tedbirleri almayan idarenin hizmet kusuru
söz konusu olacaktır.
Ayrıca Devlet Memurlarının Şikayet ve Müracaatları Hakkında
Yönetmelik’e göre, “
Bu Yönetmelikte belirlenen usul ve esaslara uygun
25
D.İ.D.D.G.K., E.2002/13, K.2004/217, T.26.2.2004